Generelle oplysninger 

Disse handels- og abonnementsbetingelser (”Betingelserne”) finder anvendelse ved køb på www.flowering.dk  (”Hjemmesiden”), der udbydes af:

Flowering ApS

CVR-nummer: 40180222

Blokken 61, 3460 Birkerød.

E-mail: info@flowering.dk

Tlf.: 9292 5555

Betaling 

På Hjemmesiden kan du betale med følgende betalingsmidler:

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.   

Levering

Flowering leverer varerne fra eget værksted/lager, og kører i Nordsjælland og det storkøbenhavnske område.

Det præcise leveringsområde kan ses under siden “om levering”.

Til levering samme dag, skal bestillingen senest ske kl. 9. Bestillinger der angives efter kl. 9, kan risikere at blive leveret næste dag uden kunden får besked. Ved ønske om levering på bestillingsdagen, kan det forekomme, at vi ikke kan skaffe de ønskede blomster, og leveringen derfor ikke helt svarer til beskrivelsen på vores hjemmeside. Dette skyldes, at vores indkøb af varer baseres på det tilgængelige blomsterudvalg. Vi kan ikke garantere, at kunden får besked om dette i de travle tider, men vi vil naturligvis gøre vores bedste. I tilfælde af, at vi ikke kan opfylde kundens ønsker, kompenserer vi med et andet produkt med en højere værdi.

Hvis modtageren ikke er hjemme, stilles varen ved hoveddøren med mindre andet er angivet ved bestilling. Dette skal du aktivt acceptere i købsforløbet.

Leveringsprisen er fra kr. 29,00 og op til kr. 64,00 inkl. moms pr. levering afhængig af produkttype og adresse. Flowering bringer ud, hele året rundt inden for vores kerneområde.

For alle bestillinger

Ved ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag og ved andre force majeure lignende situationer (herunder andre tilfælde af ekstremt vejrlig, krig, strejke mv.) kan der forekomme uregelmæssigheder i leveringerne, og din bestilling vil blive leveret ved førstkommende lejlighed.

Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves, men vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan, for at opfylde dine ønsker. Normalt leverer vi din blomsterhilsen inden for kl. 09:00-19:00.

Bemærk, at der kan være dage på året, hvor ovenstående leveringstider ikke kan garanteres som f.eks. Valentins dag, Mors dag og Fars dag. 

Uden forudgående aftale kan levering af ordrer til hospitaler, Plejehjem, hoteller, firmaadresser, ankommende eller afsejlende skibe kan ikke garanteres, da det ikke altid er muligt at levere til modtageren personligt. Vi gør opmærksom på, at kunden i forvejen må acceptere at betale for en ordre, der måske ikke når frem til modtageren.

Alle priser og gebyrer er inkl. moms.

Fortrydelsesret  

Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering unikke og håndlavede produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, jf. Forbrugeraftaleloven. Dog tilbyder vi at du kan fortryde din bestilling helt frem til den sidste hverdag, før leveringsdagen ved at ringe eller skrive til vores kundeservice.

Salg af vin og chokolade kan heller ikke fortrydes da disse falder ind under nedenstående undtagelse:

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk hjem til dig eller til din arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der regelmæssigt bringer varer ud i dit område.

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser.

Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på (indsæt tlf. eller mail).

På varekøb har du til gengæld reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Flowering garanterer, at en blomsterhilsen leveret via Flowering altid er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte. Eventuelle reklamationer, skal rettes til:

Flowering ApS

CVR-nummer: 40180222

Blokken 61, 3460 Birkerød.

E-mail: info@flowering.dk

Tlf.: 9292 5555

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Fristen kan være betinget af varens holdbarhed, så vi anbefaler at der reklameres hurtigst muligt og gerne senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Der gøres opmærksom på, at købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på købet.

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@flowering.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr 

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: info@flowering.dk

Ansvarsfraskrivelse

Flowering er kun ansvarlige i det omfang det følger direkte af loven. Købelovens ufravigelige mangelsregler finder anvendelse ved forbrugerkøb, der er omfattet af købeloven.

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Flowering ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på flowering.dk er Flowering ApS  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@flowering.dk 

Særlige vilkår for abonnement

Vi tilbyder tre forskellige abonnementstyper

Classic abonnement

Biedermeier abonnement

Scandinavian abonnement 

Ved alle tre abonnementstyper har du mulighed for at vælge tre forskellige størrelser buketter samt tre forskellige leveringsmuligheder:

Levering hver uge

Levering hver anden uge

Levering en gang om måneden 

Vi sender din valgte buket efter den aftale, der er indgået. Abonnementet kan være med eller uden slutdato. Du skal være over 18 år for at kunne oprette et abonnement. Er du under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke.

Oprettelse af abonnement

Ved køb af abonnement opretter man samtidig en Flowering konto. En Flowering konto indeholder blandt andet brugernavn (e-mailadresse) og adgangskode. Det er disse oplysninger, der skal bruges, hver gang man logger sig på sit abonnement. Det er en betingelse, at man oplyser sin e-mailadresse. Vi sender en kvittering samt bekræftelsesmail med et link til at aktivere profilen på abonnementet.

Betaling af abonnement

Abonnement betales med kreditkort. Det fremgår af betalingsvinduet, hvilke kreditkort der accepteres. Samtidig giver abonnenten tilladelse til, at efterfølgende betalinger trækkes automatisk fra det kreditkort, der anvendes ved købet. 

Hele abonnementet kan også betales på én gang, dette gælder for køb af 3 buketter som gave med løbende levering i 3 måneder. Her betales der et engangsbeløb for de 3 buketter og du er bundet af disse 3 leveringer, abonnementet fornyes ikke.

Flowering trækker først pengene fra din konto ved levering af hver ordre i hele abonnementsperioden, medmindre at du har valgt at betale for alle leveringer på én gang. Der bliver sendt en faktura efter hvert træk.  

Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. hvis betalingskortet er udløbet, vil abonnenten blive informeret herom på mail og samtidig få mulighed for at ændre kortoplysningerne. Denne information krypteres på betalingssiderne hos vores betalingsudbyder, som er certificeret af Visa og MasterCard. Flowering ApS lagrer ikke følsomme kortoplysninger. Vi gemmer kun oplysninger om de sidste fire cifre i kortnummeret samt korttype. På nogle typer abonnement kan der være mulighed for efterfølgende tilmelding til Betalingsservice, eller andre betalingsformer.

Træk på dit kort

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. 

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

Opsigelse, ferie eller ændring af abonnement

Du kan afbestille, pause eller ændre dit abonnement efter abonnementet er blevet fornyet for første gang. 

Du kan opsige dit abonnement ved at sende en e-mail til info@flowering.dk eller ringe til kundeservice på 9292 5555. Vi skal have din opsigelse senest 2 dage før, abonnementet skal slutte. Abonnementer med slutdato ophører automatisk ved udløbet af den aftalte periode. 

Ønsker du at holde pause i dit abonnement eller foretage ændringer, kan dette gøres via din profil på flowering.dk eller ved at kontakte kundeservice.

Har du ændringer til din næste levering, kan disse foretages indtil 2 dage inden leveringsdatoen. Efter den dato, kan vi ikke garantere at ændringerne kan træde i kraft. 

Er der et restbeløb på kontoen, overføres det til en bankkonto efter en skriftlig anmodning fra abonnenten om, hvilken konto tilgodehavendet skal udbetales til. Evt. rabatter som abonnenten måtte have fået i forbindelse med købet, modregnes i tilgodehavendet inden tilbagebetaling.  Der kan være op til 14 dages ekspeditionstid.   

Bindingsperiode

Kan opsiges når som helst senest 2 dage før næste forsendelse. Opsiger du indenfor 48 timer inden din næste forsendelse, er du kun bundet af denne forsendelse og opsigelsen gælder fra den efterfølgende forsendelse.

Ændring af vilkår 

Ændring af abonnementsbetingelser varsles med mindst en måneds varsel. Hvis der er tale om væsentlige ændringer, sker varsel per mail. Ved mindre ændringer samt ændringer, der ikke er til ugunst for kunden, varsles der ikke. De gældende abonnementsbetingelser vil altid kunne findes på flowering.dk.

Prisjustering:

Vi forbeholder sig ret til årligt at regulere prisen for abonnementet i henhold til forbrugerprisindekset, uden forudgående varsling.

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på info@flowering.dk.Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14/06/2022